Automation
Professionele marketing automation met het gebruiksgemak dat je van Laposta gewend bent.
Bij gewone nieuwsbrieven bepaal je, als verzender, wanneer een nieuwsbrief verzonden wordt. Bij automation werkt het andersom: jouw relaties bepalen door hun acties het moment van verzenden. Zo kun je persoonlijk en op het ideale moment met jouw relaties communiceren.
Automation wordt ook wel autoresponder genoemd: een e-mail die verstuurd wordt na een inschrijving. Dat kan natuurlijk, maar met automation is veel meer mogelijk. Je kunt de automation starten na een inschrijving, na het openen van een e-mail, het klikken op een link of het bereiken van een datum.
Wat er na de start van de automation gebeurt stel je in met de gemakkelijke drag & drop-editor.
Heel veel mogelijkheden
Een automation kan starten bij:- Het aanmelden
- Het wijzigen van een of meer velden
- Het openen van een e-mail
- Het klikken in een e-mail (eventueel op een specifieke link)
- Het bereiken van een datum of tijd
Vervolgens bepaal jij wat er gebeurt met de beschikbare bouwstukken:
- Het versturen van een e-mail
- Een notificatie versturen naar jezelf
- De relatie in een andere lijst inschrijven
- De relatie afmelden
- Een of meer velden wijzigen
- Een pauze inlassen
- Wachten tot er iets gebeurt, bijvoorbeeld het openen van een e-mail
- Een splitsing aanbrengen door een of meer regels op te geven
Mee informatie staat in onze documentatie.