Automation

Professionele marketing automation met het gebruiksgemak dat je van Laposta gewend bent.
Bij gewone nieuwsbrieven bepaal je, als verzender, wanneer een nieuwsbrief verzonden wordt. Bij automation werkt het andersom: jouw relaties bepalen door hun acties het moment van verzenden. Zo kun je persoonlijk en op het ideale moment met jouw relaties communiceren.

Automation wordt ook wel autoresponder genoemd: een e-mail die verstuurd wordt na een inschrijving. Dat kan natuurlijk, maar met automation is veel meer mogelijk. Je kunt de automation starten na een inschrijving, na het openen van een e-mail, het klikken op een link of het bereiken van een datum.

Wat er na de start van de automation gebeurt stel je in met de gemakkelijke drag & drop-editor.

Heel veel mogelijkheden

Een automation kan starten bij:
  • Het aanmelden
  • Het wijzigen van een of meer velden
  • Het openen van een e-mail
  • Het klikken in een e-mail (eventueel op een specifieke link)
  • Het bereiken van een datum of tijd

Vervolgens bepaal jij wat er gebeurt met de beschikbare bouwstukken:
  • Het versturen van een e-mail
  • Een notificatie versturen naar jezelf
  • De relatie in een andere lijst inschrijven
  • De relatie afmelden
  • Een of meer velden wijzigen
  • Een pauze inlassen
  • Wachten tot er iets gebeurt, bijvoorbeeld het openen van een e-mail
  • Een splitsing aanbrengen door een of meer regels op te geven

Mee informatie staat in onze documentatie.